.
Părţile contractante
SCAIR FLA SIB SRL, Sibiu, J32/503/2019, cCUI40652232,
titulară a Licenţei de turism nr 861, pentru Agenţia de turism AIR
TOUR TRAVEL, cu sediul în Sibiu, P-ta Unirii, nr. 10, reprezentată
prin dl Virca Flaviu Nicolae, în calitate de manager, denumită în continuare
Agenţia de turism organizatoare
Şi
Călătorul/Turistul/Reprezentantul
călătorului/călătorilor
Domnul/Doamna ................. domiciliat/ă în ....... , Str.
......., Nr. ..... , Ap. .... , posesor al CI seria ..... , numar ......... ,
CNP ......... , telefon .......... , email. ........... în calitate de
călător/turist/reprezentant al călătorului/călătorilor
Au convenit încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţia
de turism AIR TOUR TRAVEL a pachetului de servicii turistice înscrise în
voucher, documente fiscale, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, Bon
de comandă sau alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea
documentelor de plată şi călătorie. Agenția de turism AIR TOUR TRAVEL din Sibiu
are calitatea de Agenție de turism organizatoare, conform legii în vigoare
pentru pachete de servicii turistice prefabricate/combinate pentru destinații
în România sau oriunde în lume în afara României, înțelegând prin servicii
turistice combinate: transport și servicii turistice la destinație, altele
decât transport sau combinație de cel puțin două servicii turistice la sol,
altele decât transportul; pachete de servicii de călătorie de tip charter,
circuite, safari excursii, pachete opționale, transferuri, pachete de tip last
minute/early booking/bilete de avion/ rezervare transport autocar/ cazare etc.
Agenția de turism AIR TOUR TRAVEL din Sibiu are și statut de intermediere a
serviciilor turistice organizate de alte agenții de turism din țară sau
străinătate pentru destinații oriunde în lume (conform mențiunii la punctul 1.5
al prezentului contract). Pentru pachetele de servicii turistice Organizatorul
prevăzut la punctul 1.5 oferă garanții privind rambursarea plăților efectuate
de către sau pe seama călătorilor, în măsura în care serviciile relevante nu
sunt furnizate ca urmare a insolvenței Organizatorului.
1.2. Destinația ........./(Conform anexă contract)
1.3. Anexele prezentului contract Bon de comandă, Oferta, Voucher,
Documente fiscale, Rooming list-ul și Bilete de avion conțin informații
privind următoarele aspecte: Servicii contractate / număr de persoane/ nume și
prenume beneficiari (în cazul rezervării făcute în numele unui grup, titularul
contractului își asumă informarea corectă și completă a tuturor participanților
la serviciile turistice comandate, având acordul tuturor participanților
privind investirea sa de a îi reprezenta în comunicarea cu agenția de turism și
pentru prelucrarea datelor cu caracter personal).
1.4. Statusul rezervării serviciului turistic prevăzut și în Bonul de
comandă/ comenzii/rezervării în momentul încheierii contractului
Confirmata ...., neconfirmata ...., in curs de confirmare .....
În cazul neconfirmării
serviciilor turistice comandate (cazare, transport etc) din motive involuntare
ce nu țin de AIR FLA SIB SRL prin agenția de turism AIR TOUR TRAVEL sau în
cazul de overbooking, agenția de turism AIR TOUR TRAVEL va oferi turistului
variante alternative sau va returna integral avansul/suma achitată, timpul de
confirmare a serviciilor turistice rezervate de călător sau de reprezentantul călătorului/călătorilor
fiind de 5 zile lucrătoare.
1.5. Agenția de turism organizatoare a pachetului turistic/
serviciilor turistice contractat/e este ................................
II Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie după caz în oricare din următoarele
situații :
a) în momentul semnării lui de către turist/reprezentant al
turistului/călătorilor a contractului sau Bonului de comandă (parte integrantă
a prezentului contract) sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii
turistice/de călătorie inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin
telefon și/sau prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primește confirmarea rezervării de la Agenție,
în cel mult 70 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă.
Este responsabilitatea agenției de turism de a informa turistul prin orice
mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea
pe care a solicitat-o s-a confirmat.
2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția
turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau
alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de
informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei
informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale
furnizate de agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a
contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice,
respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalitățile
prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din
Ordonanța Guvernului nr. 107/1999, actualizata prin OG2/2018 privind
activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informațiile
și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile,
materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a
afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. În situația în care, cu acordul
călătorului/turistului/reprezentantul călătorului s-a efectuat o rezervare a
oricărui serviciu turistic sub orice formă prevăzută la punctul 2.5, prezentul
contract este pus integral la dispoziția acestuia sub formă de catalog, pliant,
alte înscrisuri, site-ul agenției de turism sau alte mijloace de comunicare
electronică, obligația de informare a călătorului/turistului/reprezentantului
călătorului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în
Bonul de comandă sau orice document fiscal furnizat
călătorului/turistului/reprezentantului călătorului/călătorilor de agenție,
nefiind necesară încheierea în formă scrisă pe suport de hârtie a contractului
privind serviciul turistic rezervat.
2.4. Informațiile privind statele pe teritoriul cărora, la data
încheierii prezentului contract, este decretată stare de urgență ori în
privința cărora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de călătorie,
sub forma de avertismente sau atenționări, sunt publice și pot fi consultate accesând
http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul înțelege să contracteze
serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor
informații sau alerte, fiind de datoria călătorului/turistului/reprezentantului
călătorului să se informeze.
2.5 Condițiile contractuale ale serviciilor tursitice/de călătorie
se consideră acceptate, în cazul celor achiziționate la distanță prin telefon
sau mijloace electronice:
a) Exprimarea acordului turistului/călătorului prin
transmiterea către agenție a unui mesaj prin telefon sau electronic de
rezervare de pe numărul de telefon sau adresa de mail declarată ca adresă de
corespondență/contact;
b) Exprimarea acordului turistului/călătorului prin
achitarea de către călător/turist sau reprezentant al călătorului/turistului a
contravalorii serviciilor turistice în baza facturii emise de agenția de
turism;
c) Exprimarea acordului verbal, în cadrul conversației
telefonice purtate de călător/turist/reprezentant al călătorului cu unreprezentant
al agenției de turism cu condiția ca conversația telefonică să fie
înregistrată, iar călătorul a fost de acord cu înregistrarea conversației
telefonice;
d) Exprimarea acordului scris prin sms/mesaj scris prin
telefonie mobilă privind rezervarea unui serviciu tursitic.
2.6 Pentru procesarea unei rezervări de servicii, agenția poate solicita
un avans cuprins intre 20 - 90 % din prețul pachetului sau plata integrală a
contravalorii pachetului, în funcție de data la care turistul solicită serviciile.
Dacă înscrierea intervine cu mai putin de 20 zile înaintea plecării, pachetul
turistic se va achita integral. În cazul nerespectării termenelor de plată, AIR
TOUR TRAVEL își rezervă dreptul de a anula rezervarea fără a rambursa suma
achitată de truist/călător/reprezentant al călătorului/călătorilor.
c) în cazul în care conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul
confirmării călătoriei turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 70
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care
decide să renunțe la călătoria turistică, datorează agenției penalități
conforme cap. VI din prezentul contract.
d) în cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul
confirmării călătoriei turistice primite de la agenție sau dacă această
confirmare nu s-a făcut în termenul de 70 de zile calendaristice de la data
semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost
rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
e) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă
și/sau tratament, bilet de excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în
cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a
agenției de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor
prestatori.
2.7 Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării
efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de
călătorie.
III. Preţul contractului şi modalităţi de plată
3.1. Preţul total al contractului este de ............. şi se
compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei,
tarifele și alte costuri suplimentare suportate de agenție. Dacă prețul nu este
specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de
comandă, alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziție călătorului/turistului/reprezentantului călătorului, site-ul
agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factură.
3.2 În situatia contractării serviciilor turistice în regim early
booking, reducerea este inclusă în pachet, iar procentul precizat se aplică
numai serviciilor de cazare. În acest caz, orice modificare a contractului,
solicitată de turist/călător/reprezentant al călătorului, determină anularea
rezervării cu penalizări și refacerea acesteia la prețul și conditțile din
momentul reînscrierii. De asemenea, nerespectarea condițiilor de plată aplicate
rezervărilor tip EB determină modificarea prețului pachetului conform ofertei
standard.
3.3. Modalităţi de plată:
3.3.1. La încheierea contractului se percepe un avans de minimum
30% din preţul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii
pachetului de servicii turistice.
3.3.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un
avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea
prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin
bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare;
b) pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din
partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în
scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare, după cum urmează:
A termene de plată oferta STANDARD
ü 30% din prețul
pachetului la înscriere;
ü 70 % din
prețul pachetului la termenul precizat în bonul de comandă sau prin orice formă
de comunicare din partea agenției, dar nu mai târziu de minimum 15 zile
înaintea plecării.
B termene de plată oferta EARLY BOOKING
ü 30% din prețul
pachetului la înscriere;
ü 70 % din
prețul pachetului la termenul precizat în bonul de comandă, dar nu mai târziu
de termenul limită al ofertei Early Booking
C termene de plată oferta BILETE DE AVION
ü 100% la
momentul rezervării
D termene de plată oferta LAST MINUTE
ü 100% la
momentul rezervării
În cazul în care data limită de plată nu este specificată în Bonul
de comandă/document fiscal la data rezervării de către
călător/turist/reprezentant al călătorului, termenul limită de plată va fi
comunicat de agenția de turism ulterior, în scris, prin mail, sms sau alte
mijloace de comunicare
3.3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului
se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau
în RON la cursul de referinţă al BNR din ziua emiterii facturii.
3.3.4 Condițiile specifice de încasare pentru servicii de
călătorie ale agenției de turism organizatoare prevăzute la punctul 1.5 trebuie
respectate, acestea putând să difere de la un program la altul.
3.3.5 În cazul în care în corespondența cu
călătorul/turistul/reprezentantul călătorului sub orice formă sunt prevăzute
alte condiții de plată decât cele menținate la punctul 3 al prezentului
contract, întotdeauna se aplică exclusiv condițiile de plată prevăzute în
corespondență.
3.3.6 În situația în care plata serviciului turistic/de călătorie
se face prin virament sau depunere, în conturile bancare ale Agenției, călătorul/turistul/reprezentantul
călătorului poate opta pentru plata în lei sau euro si să aleagă una din
modalitățile de plată:
BANCA UNICREDIT BANK S.A prin virament sau prin depunere
directă în conturile Agenție de turism:
- RO56BACX0000001805716001 LEI
- RO29BACX0000001805716002 EURO
IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Agenţia își rezervă dreptul de a modifica unilateral clauzele
prevăzute în prezentul contract înainte de începerea executării serviciului
turistic, dacă aceste modificări sunt nesemnificative și a informat călătorul
cu cel puțin 24 de ore înainte de data începerii călătoriei.
4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale
contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie,
modificarea categoriei unităţii de cazare, majorarea prețului cu 8% sau nu se
pot îndeplini cerințele speciale ale călătorului pe care agenția le-a acceptat,
Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 2 zile înainte
de data începerii călătoriei, excepție făcând situația în care călătorul
rezervă serviciul turistic cu mai puțin de 5 zile înainte de începerea
călătoriei, agenția având o perioadă de 5 zile lucrătoare de a confirma
serviciul turistic rezervat.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. a) b) şi c),
informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să decidă
începerea călătoriei.
4.3. În cazul achiziționării unui pachet de servicii turistice
având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul
Aerian, fără a cere acordul agenției de turism care derulează programul
turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este
răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea
înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este
obligată să asiste turiștii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat
prin HG nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile
adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului,
biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În
cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire
nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră,
linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării,
numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una
superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi
categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în
niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel
rezervat.
4.5. Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul
majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al
majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea
are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a
taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi
aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente
pachetului de servicii turistice contractat, nivelul taxelor sau al
comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse
de părți terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului,
inclusive taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare
sau debarcare în porturi și aeroporturi. Preţurile stabilite în contract nu pot
fi majorate, în niciun caz fără o informare clară și inteligibilă privind
această creștere, informare însoțită de o justificare acreșterii respective și
de o recalculare a serviciului turistic.
4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o
parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este
realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este
obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea
continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile
turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre
serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a
obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor
asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de
forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de
servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la:
modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul
mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident,
blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului
minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru
toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate
turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii
de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului
în temeiul actelor normative specifice și nu este obligată să ramburseze
contravaloarea serviciilor achiziționate;
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu
are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care
au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi
inevitabil.
Asistența călătorului aflat în dificultate, în cazul situațiilor
de forță majoră sau al unui eveniment pe care agenția, furnizorul sau
prestatatorul nu îl puteau prevedea sau evita constă în:
4.7.1 furnizarea de informații corespunzătoare privind
servicii de sănătate, autorități locale, asistență consulară;
4.7.2 acordarea de asistență călătorului în ceea ce privește
comunicarea la distanță și sprijinirea unor servicii de călătorie alernative.
Agenția are posibilitatea de a pretinde un comision
rezonabil pentru o astfel de asistență în cazul în care călătorul este cel care
a provocat situația de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență.
Comisionul nu depășeșete în niciun caz costurile efective suportate de agenția
de turism.
4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau
prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul
(e-mail, fax, sms etc.), cu cel puţin 2 zile, înainte de data plecării,
următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz,
locația de cazare în cazul circuitului turistic, locul ce urmează să fie ocupat
de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax,
adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a
detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi
permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii
care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu
responsabilul de la locul cazării copilului;
d) obligaţiile turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Atunci când o parte semnificativă din serviciile de călătorie
nu poate fi executată astfel cum s-a convenit sau în situația de overbooking,
agenția oferă, fără costuri suplimentare pentru călător, servicii alternative
corspunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, pe cât posibil
echivalente, în cea mai apropiată variantă disponibilă față de cea inițială, cu
condiția ca agenția să fie anunțată în scris de călător sau de partener (în caz
de overbooking).În cazul în care serviciile alternative propuse au drept
consecință servicii tursitice de o calitate mai scăzută decât cea specificată
în rezervare, agenția acordă călătorului o reducere adecvată prețului.
Călătorul poate respinge serviciile alternative propuse doar în cazul în care
acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit la momentul rezervării sau
reducerea de preț acordată este inadecvată. Dacă este imposibil să se furnizeze
servicii alternative, fie din lipsă disponibilități, fie din motive
involuntare, călătorul are dreptul să solicite reducerea prețului și/sau să
solicite despăgubiri fără a rezilia contractul de servicii privind pachetul de
călătorie.
4.10. Excursiile opționale se efectuează la fața locului cu
agenții locale, care poartă întreaga responsabilitate pentru organizarea și
desfăsurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor opționale nu se
încasează în numele si pentru Agentia AIR TOUR TRAVEL. Prețurile excursiilor
optionale pot fi mai mari decât cele cumpărate de la recepția hotelurilor,
având in vedere că turiștii vor avea la dispoziție mijloace de transport de la
hotel la obiective și retur, ghid etc. Prețul excursiilor se calculează în
general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. In cazul neîntrunirii
acestui numar minim, fie tarifele pot fi majorate proporțional, fie excursia
poate fi anulată, iar turiștii putând opta pentru achiziționarea excursiei de
la recepția hotelului în funcție de disponibilități.
V. Drepturile şi obligaţiile turistului/călătorului/reprezentantul
clătorului/călătorilor
5.1. În cazul în care turistul/călătorul nu poate să participe la
călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilităţii
de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care
îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice
contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile
înaintea datei de plecare. În acest caz, între turistul care nu poate participa
la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi
agenţia de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune
cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate. Pentru
călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul,
transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării
locului de zbor. De asemenea, pentru călătoriile care necesită îndeplinirea
unor condiții speciale, ex: obținerea vizelor turistice, se va ține seama de
acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului
de cesiune revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată
Agenției de turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul
cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul
turist. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul,
sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul
de desfăşurare în România, turistul are obligaţia să respecte următorul program
de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de
intrare şi se termină, de regulă, la ora 12 a zilei de ieşire înscrise pe
documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de
excursie etc.). Orele de check-in și se check-out la cazările în afara României
diferă de la o locație la alta, de regulă ora de check-in fiind ora 14,00.
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare
până cel târziu la orele prevăzute de locația de cazare cad în sarcina
exclusivă a turistului. În cazul în care turistul ajunge mai târziu la locația
de cazare are obligația să informeze la pensiune/hotel întârzierea sa.
5.3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt
majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate
rezilia/denunţa unilateral contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie,
acesta având dreptul la rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor
plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5
zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap.IV pct. 4.2
modificarea prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de
începerea călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap.
IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata
penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
În cazul în care turistul/călătorul nu comunică în scris agenției
opțiunea sa privind modificările apărute asupra rezervării în 24 de ore de la
informarea de către agenția de turism se consideră că toate modificările au
fost acceptate de către turist/călător, conform noilor condiții și călătorul nu
poate solicita despăgubiri.
5.5. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria
asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se
consideră că toate modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita
despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral
contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenţia anulează călătoria turistică
înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice
de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate
inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în
sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la
momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea
contractului.
5.7. În toate cazurile menţionate la pct. 5.6, turistul are
dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi
stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei
de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu
excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de
persoane menţionat în contract/ofertă, iar Agenţia a informat în scris
turistul, dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de începerea serviciului
turistic;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe
imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror
consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta
nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine
companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute
la cap. IV pct. 4.7 lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
5.8. Turistul/călătorul/reprezentantul călătorului are dreptul să
rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul,
iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este
obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform
legii si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor Externe, aviz
emis de Camera de Comerț și Industrie a României sau orice alt mijloc de probă.
Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii
turistice contractat.
5.9. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel
decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a
renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita
posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către
turist.
Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului,
structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu
rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor
prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii
hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale,
fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
5.11. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii
hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat
de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea
acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de
bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii
hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii
contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le
achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de
turism sunt în strictă responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate
de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio
responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea
de către turist a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună
cu minori, situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a
căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate
cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea
site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă obligaţia
de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea
efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul
călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului
legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea
fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.14. Agenţia de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia
cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare
(orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.15. În cazul în care o singură persoană angajează servicii
pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod
automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile,
persoana titulară de contract asumându-și responsabilitatea de a informa corect
și exhaustiv toți participanții la serviciul turistic rezervat asupra tuturor
aspectelor organizatorice, agenția fiind exonerată de neinformarea corectă de
către reprezentantul călătorilor a celorlalți participanți.
5.16. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport,
camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi
potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube
produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui
alineat.
5.17. Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora
plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele
stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi
daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor
privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul
statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai
întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice
natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste
cheltuieli.
5.19 Repartizarea camerelor se face doar de către unitatea de
cazare în funcție de criteriile proprii și de disponibilitatea din momentul
sosirii la cazare, astfel încât agenția nu poate garanta numărul camerei,
etajul, amplasare, camere alăturate în caz de mai multe camere în aceeași
rezervare, cu excepția cazurilor în care se specifică în mod expres în
rezervare tipul camerei rezervat (cameră cu vedre la mare/ la etaj/la parter
etc)
VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de
servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează
Agenţiei penalizări ce sunt prevăzute de regulă și sunt consmnate la punctele 6.1.1
și 6.1.2, cu excepția situației în care serviciul turistic rezervat are alte
cote de penalizare, caz în care se aplică exclusiv penalizările fiecărui
program in parte.
Prin renunțare se înțelege, după caz, următoarele situații:
a) refuzul călătorului de a achita diferența pentru pachetul
de servicii de călătorie rezervat;
b) neprezentarea călătorului, cu rezervare eefctuată și avans
achitat, pentru a plăti diferențele;
c) neprezentarea călătorului cu rezervarea efectuată și preț
integral achitat, la aeroport/locul de îmbarcare/destinație, călătorul fiind
obligat să se prezinte la locația de cazare în ziua check-in, anunțând
întârzierile de sosire la cazare în cazul în care există întârzieri, locația d
ecazare avâmnd dreptul să anuleze rezervarea în cazul de no-show;
d) retragerea călătorului exprimată în scris;
e) călătorul nu poate pleca în călătorie pentru că
documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei sunt neconforme
normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriul țării, din
alte motive ce țin de persoana acestuia;
f) călătorul din propria inițiativă decide să înlocuiască
serviciul de călătorie rezervat parte componentă a pachetului, cu servicii de
călătorie a altor furnizori, contractate pe cont propriu sau decide să
întrerupă călătoria;
g) călătorul este întors de la graniță sau nu i se permite
tranzitul/intrarea pe teritoriul unui stat de către poliția de frontieră;
h) refuzul de îmbarcare a călătorului din partea companiei
aeriene sau de transport din motive ce țin de persoana călătorului.
6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe, penalizările sunt
de regulă:
a) 30% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face
cu mai mult de 30 zile calendaristice înainte de data plecării pentru rezervări
individuale;
b) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul
21-30 de zile calendaristice înainte de data plecării pentru rezervări
individuale;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face
într-un interval mai mic de 21 zile calendaristice înainte de plecare sau prin
neprezentarea la program pentru rezervări individuale;
d) 100% din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a
achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului Early
Booking, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
e) 75 % din preţul pachetului de servicii, în cazul grupurilor compact
organizate pe extern (excursii elevi/asociatii etc.) in cazul renuntarii
cu 60 de zile inainte de plecare;
6.1.2. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt
de regulă:
a) 30% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face
cu mai mult de 30 zile calendaristice înainte de data începerii sejurului
pentru rezervări individuale;
b) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un
interval mai mic de 21-30 zile calendaristice înainte de data începerii
sejurului pentru rezervări individuale;
c) 100% din preţul pachetului de servicii turistice, în cazul în care turistul
a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului Early
Booking, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
d) 75 % din preţul pachetului de servicii, în cazul
grupurilor compact organizate pe intern (excursii elevi/asociatii etc.)
in cazul solicitarii anularii cu 45 de zile inainte de plecare;
6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii
turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul
specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a
achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de
drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul
turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin
organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de
renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare
pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate
taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de
operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit.
c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. c) se aplică şi în cazul în care turistul nu
ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate
pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea
efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în
imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de
persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la
pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz
contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de
nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.8. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice
şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou
internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite
de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se
consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.
6.9. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor
reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii
turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de
judecată.
VII. Reclamaţii
7.1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile
turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la
faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate
de realizarea serviciilor turistice contractate, ce se vor transmite prompt
atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice
(conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai
turoperatorului).
Datele de contact ale Agenţiei: Telefon:
0269248024 Fax: 0269248024 E-mail:
office@airtourtravel.ro, airtourtravelsibiu@gmail.com,
7.2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor
acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu
este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul
Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 48 de ore de la
încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile
calendaristice, să comunice turistului răsăunsul sesizării.
7.3. In cazul în care unul dintre serviciile de călătorie nu se execută
în conformitate cu cerințele prezentului contract, Agenția remediază
neconformitatea, cu excepția cazului în care:
(a) neconformitatea nu poate fi remediataă; sau
(b) remedierea implică cheltuieli disproporționate, ținând cont de
anvergura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate.
Dacă Agenția, în conformitate cu primul paragraf litera (a)
sau (b) din prezentul alineat, nu remediază neconformitatea, călătorul are
dreptul de a beneficia de o reducere corespunzătoare a prețului pentru orice
perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepția cazului în care
Agenția dovedește că neconformitatea este imputabilă călătorului, unor terțe
persoane sau unor cauze imprevizibile și inevitabile, după cum este prevăzut în
prezentul contract.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de
repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau
falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE
SA, cu sediul în Bucureşti, Str. Emanuil Porumbaru, nr 93-95, sector 1, telefon
021.231.00.54 ; fax : 021.231.04.42. Poliţa de asigurare nr. BN000001301
valabilă până la data de 03.06.2020 este afişată pe pagina web a agenţiei de
turism www.airtourtravel.ro.
8.2. Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către
societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea
turistului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare
prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu
are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere,
ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile
poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea
sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să
trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe
respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei
rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de
15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării
pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de
asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu
solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a
cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la
data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile
calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative
de către Agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc
evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data
producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite
societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire,
cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii
turistice;
b) confirmările de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi
8.2.5;
c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe,
ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de
turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul
cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte
documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în
contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele
necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile
calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a
documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte
debitul către turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului
despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data
primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui
contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract
de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală
sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de
asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno
sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei
asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul
se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno,
aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat
pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a
obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul
Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între turist şi asigurator.
8.4 Facultativ, călătorul are posibilitatea încheierii unui
contract de asigurare sau a unui contract de asistență care să acopere taxele
de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de
asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale
la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de
calatorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurari storno pentru acoperirea
eventualelor penalități de anulare. Călătorul se poate informa în agenții
despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi incheiata în
agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii de călătorie,
dacă Agenția ofera acest tip de serviciu.
IX. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi
sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie,
bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse
la dispoziţia turistului, în format tipărit, pe suport electronic sau
regasite pe site-ul agentiei de turism www.airtourtravel.ro.
X.Procedura de soluționare alternativă a litigiilor
10.1. Soluționarea alternativă a litigiilor reprezintă un mecanism
alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă
posibilitatea de soluționare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianții,
atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau
serviciu.
Astfel, reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către
consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial,
transparent, rapid și echitabil.
10.2. Direcția de solutionare alternativă a litigiilor (Directia
SAL) din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor
(”ANPC”), are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și
transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de
prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfășoară activități în
România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.
XI. Protecția datelor cu caracter personal
11.1. Datele cu caracter personal ale căltorului/călătorilor
pentru care s-a făcut rezervarea de către reprezentantul
călătorului/călătorilor vor fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile
Regulamentului (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește
prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Călătorul/reprezntantul călătorului/călătorilor vor furniza Agenției datele
personale solicitate și este de acord cu prelucrarea acestora în numele său și
al celorlalți călători în scopul derulării și monitorizării prezentului
Contract de către Agenție. De asemenea, Călătorul/Turistul, declară ca este
titular al drepturilor părintești și este de acord cu prelucrarea datelor
personale ale copiilor minori sub 16 ani care îl însoțesc, după caz și că este
investit d egrupul pentru de călători pentru care a făcut rezervarea să-i
reprezinte în comunicarea cu agenția de turism.
11.2. Călătorul are dreptul de acces și de informare privind
datele personale și dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date, dreptul
de opoziție, precum și dreptul de a solicita portarea (mutarea) sau ștergerea
acestora. Dacă are întrebări sau cereri cu privire la prelucrarea datelor sale
personale, acesta se poate adresa Responsabilului pentru protecția datelor cu
caracter personal al Agenției.
11.3. Prelucrarea datelor personale de către Agenție se va face
doar prin personalul propriu și se va limita accesul la acele persoane care
îndeplinesc, gestionează și monitorizează obligațiile prevăzute în prezentul
contract.
11.4. În vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale ale
Agenției unele date cu caracter personal ale Călătorului/călătorilor pentru
care reprezentantul a făcut rezervarea pot fi transferate către terțe persoane
care prestează serviciile de transport, cazare, sau alte servicii
de călătorie necesare, inclusiv în afara Uniunii Europene, după caz, situatie
în care vor fi luate toate măsurile tehnice rezonabile pentru protejarea
acestora. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la dispoziția
autorităților statului român îndreptățite să solicite și, respectiv, să
primească astfel de informații.
11.5. Agenția se angajează să adopte măsuri de securitate tehnice
și organizatorice adecvate pentru a:
a) împiedica orice persoană neautorizată să aibă acces la
sistemele informatice de prelucrare a datelor cu caracter personal proprii, cum
ar fi:
- citire, copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare;
- divulgarea, modificarea sau ștergerea neautorizată a datelor cu caracter
personal stocate;
- utilizarea neautorizată a sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de
transmisie de date.
b) se asigură că utilizatorii săi autorizați pot accesa numai
datele cu caracter personal la care se referă dreptul lor de acces;
c) înregistra când și cui au fost comunicate datele cu caracter
personal;
d) se asigură că, în timpul transmiterii de date cu caracter
personal și al transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite,
copiate sau șterse fără autorizare;
e) delimita zonele de acces astfel încât să nu fie permis accesul
persoanelor neautorizate în locații/încăperi unde sunt prelucrate date cu
caracter personal.
11.6. Datele cu caracter personal vor fi stocate pentru o perioadă
de maximum 5 ani în bazele de date sau pentru perioade mai mari, doar în
situația în care acest lucru este obligatoriu potrivit unor dispoziții legale.
XII. Dispoziţii finale
12.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte
unul pentru fiecare parte.
12.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face
în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea
prevederilor legale.
12.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport
sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie,
conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există,
care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
12.4. Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet
cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice
în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată
OG 2/2018. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de
servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin
mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu
privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism, nefiind necesară
listarea ofertei serviciului turistic.
12.5. Conform dispozițiilor legale pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date,
SC AIR FLA SIB SRL prin AIR TOUR TRAVEL prelucrează datele cu caracter personal
furnizate de dvs. prin acest document. Prin furnizarea datelor dumneavoastră
personale, înţelegeţi şi sunteţi de acord cu transferarea acestora către
companiile afiliate sau colaboratoare, partenerii nostri contractuali din țară
și/sau străinătate. Administrăm datele dumneavoastră personale pe durata
necesară pentru furnizarea serviciilor de mai sus sau pentru o durata de 5 ani
de la data încheierii contractului. Dacă, pe viitor, compania va fi achiziţionată
de o terţă parte, este posibil ca datele să fie transmise pentru continuarea
fără probleme a activităţii de afaceri. Furnizăm datele dumneavoastră
autorităţilor competente şi forurilor de judecată la cerere şi în cazul in care
acest lucru este solicitat de legislația relevantă.
12.6 Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Prezentul contract a fost emis în data de ..........., in 2 exemplare
câte unul pentru fiecare aprte.
Agenția de
turism,
Turist/Călător/Reprezentant călător/i,
SC AIR FLA SIB
SRL,
Nume și prenume:
AIR TOUR
TRAVEL
Semnătura: